ZO Liniewo

Wycieczka klas piątych do Torunia

2019-06-03 13:50:30
Zdjęcie

29 maja 2019 r. uczniowie klasy 5a oraz 5b wybrali się na całodniową wycieczkę do Torunia.    Zaraz po przyjeździe do zabytkowego miasta udaliśmy się do Planetarium na seans pt. „Meteoplanet”.

Dzieci były zachwycone opowieścią o niezwykłych warunkach panujących w Układzie Słonecznym. Czuliśmy się tak, jakbyśmy naprawdę byli przyszłymi mieszkańcami baz na Księżycu i Marsie i sprawdzali tam pogodę. Szukaliśmy wśród planet miejsc z ekstremalnym wiatrem, ciśnieniem, wyładowaniami czy opadem, a nawet zanurzyliśmy się w gradzie diamentów.

Następnie wraz z przewodniczką zwiedzaliśmy staromiejski zespół Torunia, który jest jednym z najcenniejszych zespołów zabytkowych w Polsce. Gotyk jest znakiem rozpoznawczym miasta, dlatego jego oficjalnym hasłem promocyjnym są słowa: „Toruń – gotyk na dotyk”. I tak mieliśmy okazję obejrzeć i dowiedzieć się wiele na temat Starego Rynku, a w nim Ratusz, Pomnik Mikołaja Kopernika, Dwór Artusa i inne zabytkowe kamienice; Dom Mikołaja Kopernika, Katedrę Świętych Janów, Piernikową Aleję Gwiazd, średniowieczne obwarowania miejskie czy ruiny Zamku Krzyżackiego. Sporo śmiechu i zabawy dostarczyła nam Krzywa Wieża - każdy uczeń chciał prosto stanąć przy jej ścianie, niestety, nikomu się nie udało. Podziwialiśmy piękne widoki na Wisłę oraz miasto, spacerując bulwarem skąpanym w promieniach słońca.

Na zakończenie pobytu w Toruniu wzięliśmy udział w „Piernikowej przygodzie”, tzn. w warsztatach wypieku piernika. Uczestnicy własnoręcznie ugniatali ciasto, wyciskali je w drewnianych, ręcznie rzeźbionych formach, poznali przyprawy, piernikowe legendy oraz postać Mistrza Bogumiła. Każde dziecko zabrało ze sobą samodzielnie wykonany piernik ozdobny. To z całą pewnością unikatowa pamiątka z Torunia.

Wycieczka dostarczyła uczniom wielu wrażeń. Piękna, słoneczna pogoda sprawiła, że zwiedzanie było niezwykle przyjemne. Zadowoleni i bogatsi w nową wiedzę wróciliśmy do swoich domów. (wb) <Galeria zdjęć>

Copyright © by Zespół Oświatowy w Liniewie. Code by Paweł "Agares" Łuczkiewicz, Graphics by Patryk "Viper" Weier