ZO Liniewo

Wycieczka: Wrocław – Praga

2019-05-27 09:30:10
Zdjęcie

13 maja 2019 r. o godzinie 00:30 wraz z opiekunami ( Panią Lucyną Walińską, Panią Ewą Michnowską , Panią Beatą Wajer oraz Panią Wiesławą Barańską ) uczniowie z klasy 3a, 3b, 8b, 7a wyjechali  na 5-cio dniową wycieczkę Wrocław -Praga. Po długiej podróży o godzinie 9.00 dotarliśmy do Wrocławia , gdzie obejrzeliśmy w Muzeum Sztuki - Panoramę Racławicką,  obraz bitwy pod Racławicami , namalowanej w latach 1893 - 1894 .Następnie o godzinie 11 .00 zwiedziliśmy Zoo  ale głównie  Afrykarium , gdzie zobaczyliśmy wiele egzotycznych zwierząt zarówno morskich , jak i lądowych między innymi : żyrafy , zebry , żółwie. Potem zwiedziliśmy Wrocław z przewodnikiem , skąd wyjechaliśmy ok. godz. 17 udając się  do pensjonatu ,, Revita" . Ośrodek , który był naszym miejscem noclegowym położony  był w górnej części  Szklarskiej Porębie gdzie zjedliśmy obiado -kolację i udaliśmy się na nocleg .Następnego dnia 14 maja o godzinie 8:00 zjedliśmy śniadanie i wyjechaliśmy do miasta Wałbrzych, gdzie o godzinie 11:00 zwiedziliśmy w malowniczej okolicy  zamek Książ . Tutaj  dowiedzieliśmy się między innymi o tajemnicy związanej z 7-mio metrowym naszyjnikiem księżnej Daisy, mogliśmy podziwiać przepiękne ogrody znajdujące się wokół zamku.  Kolejnym punktem wycieczki  tego dnia była stara kopalnia węgla kamiennego. Kopalnia Węgla w Wałbrzychu to dzisiaj   muzeum przemysłu i techniki .Mogliśmy podziwiać stroje ,warunki pracy górników . Mieliśmy możliwość zjechania w dół do podziemi, gdzie zobaczyliśmy na czym polegała ciężka praca górnika od podstaw.15 maja o godzinie 8:30 po śniadaniu pojechaliśmy do Karpacza. Tutaj głównym punktem wycieczki miało być wejście na Śnieżkę ,ale ze względu na trudne warunki atmosferyczne zmieniliśmy plany na ten dzień. Zwiedzaliśmy Karpacz najciekawsze miejsca oraz krajobrazy. Zobaczyliśmy ewangelicką świątynie Wang , dziki wodospad ,szeroki most  oraz Muzeum Zabawek ,gdzie mogliśmy powrócić do wspomnień z lat dzieciństwa. O godzinie 16 pojechaliśmy do Huty Szkła Kryształowego,, Julia '',gdzie dowiedzieliśmy się jak powstają różnego rodzaju piękne naczynia . Wzięliśmy udział w przebiegu powstawania wyrobów szklanych .Należy stwierdzić, że jest to bardzo trudna praca wymagająca ogromnej cierpliwości. Po dokonaniu stosownych zakupów udaliśmy się na spoczynek. Był to dzień obfitujący w mnóstwo wrażeń.16 maja o godzinie 7:30 po śniadaniu, wyjechaliśmy do Pragi , gdzie wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy : Katedrę św. Wita , w której podziwialiśmy przepiękną architekturę , most Karola  oraz Hradczany . Późnymwieczorem udaliśmy się do Szklarskiej Poręby na nocleg oraz ciepły posiłek. Ostatniego dnia 17 maja o godzinie 7:00 zjedliśmy śniadanie i wyjechaliśmy do Czech, do Skalnego Miasta. Zobaczyliśmy tam pięknie ukształtowane formy powierzchni ziemi .  Krajobrazy ,szlaki turystyczne  ,ukształtowanie terenu -skały przedstawiające rodzinę słoni, kochanków w objęciu, które stworzyła natura zapierały często dech w piersiach. O godzinie 15 wyjechaliśmy z Czech. Przybyliśmy do Liniewa ok. godziny   1:00  w nocy dnia następnego. Wycieczka była bardzo udana a czas wspólny jaki mogliśmy ze sobą spędzić oraz miejsca , które odwiedziliśmy na pewno zostaną nam na długo w pamięci i często będziemy do nich wracać.(bw) <Galeria zdjęć>

Copyright © by Zespół Oświatowy w Liniewie. Code by Paweł "Agares" Łuczkiewicz, Graphics by Patryk "Viper" Weier